1.27.2010

åh, bra dag dåligt väder!
sov längre än jag brukar i morses och hoppade över morgonpromenaden och satte på min yoga gymball dvd. ja, den är väl sådär om jag ska vara ärlig, men smidig ska jag bli och det är en bra början. Idag behöver jag inte hämta barnen fören klockan fyra, så har kunnat laga mat i lugn och ro, handla och nu sitter jag och lyssnar på favorit programmet Christer i P3 och dricker en otroligt stor kopp chaité.

på tal om yoga gymball dvd´n, jag köpte ju en pilatesboll i helgen. det roliga, tycker jag i alla fall, är när jag kör en viss övning på den. man står med händerna i backen och har fötterna på bollen och drar den mot sig och sedan ut igen (fasen vad svårt att förklara) det är i alla fall jobbigt för bålen och man liksom trycker in luft i sin muff, ja i muffen, utan att man vill! så när man sedan kliver av så släpper man världens musprutt. HAHA jag kan inte låta bli att tycka detta är skitkul! och det är helt ofrånkomligt, det går inte köra denna övning utan att detta sker! (märk väl att jag skriver "man" istället för "jag", detta i ett försök att inte göra det allt för privat. och ja, jag inser hur dåligt jag lyckas!) Men man kan ju säga att det är en bra sak att det är så kul för det gör ju att övningen görs lite oftare, kanske, trots att den är sjukt jobbig.

ikväll ska jag träffa bloggens andra hälft för första gången på hur länge som helst! jag behöver lite amanda, så det blir topp!

-Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar