1.18.2010

Idag hände två saker som förr aldrig hänt, vad jag kan minnas. sak nr.1 självklart var jag trött som ett fikon när klockan ringde 7.15 och jag skulle stiga upp. (men att vakna pigg som en mört en lördagsmorgon klockan 6 är tydligen helt ok) men, jag snoozade bara en endaste gång!
sak nr.2 alltid annars när jag motsträvigt tar mig upp drar på mig de sköna promenad kläderna och går ut (mitt motto, "inte tänka bara köra") är jag halvdöd hela vägen och är liksom knappt medveten om att min kropp tar sig framåt. Men idag efter ca 10min stannade jag upp en sekund tog ett djupt friskt andetag och satte sedan ett leende på mina läppar. Helt otroligt hur lätt och skönt det var att traska på i bra fart sedan!

sedan att jag under 30min trodde jag var totalt vilse för min teoretiska planering utav vägar jag skulle svänga in på gick liksom inte riktigt ihop med praktiken, är en annan sak. Men det gick ju tydligen bra till slut för här sitter jag äntligen, lite halvsvettig med mina älskade bacon i magen (vi tar inte de diskussionen!) och är faktiskt ganska glad över att det är måndag. För på fredag, ja då kommer det en fin kille till storstaden och gör mig sällskap!
Han har dock förbjudit mig att somna vid 22 och vakna vid 6-7 när han är här. Oklart varför.

-Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar