12.08.2009

ett långt inlägg om egentligen ingenting

Jag hatar att duscha! verkligen, hatar!
Anledning?
många..
Största anledningen just nu är att mitt hår har blivit sådär tovigt igen, så det bildar egna dreads! Och det, det är inte ens en liten lögn! Det är sant. Förra gången gillade jag det, trots mitt "skatbo" som Josefin uttryckte det. Att det blir så tovigt kan mycket väl bero på att jag inte klippt det sedan ett par veckor innan studenten som var för ca ett halvårsedan. Så det blir alltså ett väldigt projekt varje gång jag duschat och ska försöka reda ut mina "små korvar" i bakhuvudet, det tar sin lilla tid och gör väldigt ont!
Andra anledningar är att jag är snustorr, på hela kroppen, och så här vintertid blir det ännu värre och jag får torreksem här och var. Jag hatar att klibba in sådan där smörja på kroppen, det tar också sin lilla tid. Dessutom älskar jag att stå i duschen, länge, alldeles för länge. Det tar verkligen sin tid.

Alltså, jag orkar inte avsätta all denna tid.
Men nu har jag ändå duschat, ännu en sak jag inte gillar, att duscha på kvällen, men varje kväll ställer jag min klocka lite extra tidigt för att jag måste upp och duscha, men när den ringer snoosar jag gång på gång med tanken att mitt håt fixar en dag till med torrschampo. vilket oftast är en lögn och blir ganska dyrt i längden.

slutsats; jag är ganska äcklig! jag behöver klippa mig snarast så blir halva problemet löst!

eder clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar